Zadnju nedjelju mjeseca siječnja završila je osamnaesta po redu Zimska Lagvić Liga.
Što napisati, a da o tome već niste obaviješteni tokom sezone? Siguran sam da će se naći poneka informacija za koju niste znali, a možda ste okorjeli ljubitelji brojčica i statistike. Pa krenimo, tehnički detalji. Kroz zadnja tri i pol mjeseca održano je 14 kola, uz prosječnu posjećenost od 96 duša po kolu (49-47 za cestu), što je najmanji prosjek u zadnjih 7 sezona. Popunjeniji kalendar utrka, pa završetak sezone, pa pauza, početak baze, subota, nedjelja, Božić, Nova… uvijek se nađe neki razlog za nedolazak. Mala promjena pravila u broju bodovanih kola sa 7 na 10 u svakoj disciplini i 5+5 na Pedinoj kombinaciji, umjesto dosadašnjih 3+3, donijeli su radost onima, možda ne najbržima, ali ustrajnima, a takvih je ove sezone bilo podosta. I to veseli, jer smo debelo u zimskoj bazi i trčanje u brdo, uz ono bezbrojno sakupljanje kilometara, nije nimalo lagano i za to treba biti nagrađen!

Iako je sezona 2015/2016 bila jako kvalitetna i svaka druga je imala ono nešto, ova je bila daleko najbolja! Toliko sjajnih trkača, priča i uspjeha se uguralo u te subote i nedjelje da je stvarno rijetko koja bila dosadno odrađivanje vikend rutine.

Krenut ćemo s ovosezonskim rekordima! Nećemo spominjati ukupan zbroj bodova u svakoj disciplini jer je svaki rekordan zbog promjene pravila, ali ima ostalog materijala za pisati i hvaliti se, bez brige:

• 38:42 – Harley Smojver, pseća konkurencija REKORD
  • 39:19 – Nikola Špoljar, cesta muškarci REKORD
  • 33 – Veronika Jurišić, cesta broj bodova REKORD
  • 100.03 – Nikola Smolić, mrcina broj bodova REKORD
  • 40:37 – Patricia Maras, mrcina žene REKORD
  • 14/14 – Patricia Maras, broj pobjeda u sezoni REKORD

CESTA

Muškarci:
Možda najzanimljiviji dio ovosezonskog Lagvića jer je puno trkača s dobrim hendikepom i dosta ih je bilo redovitih, no pobjedu uvjerljivo odnosi Alen Štefanić, 12 nastupa, sve unutar 1:50 min i nevjerojatno finishiranje iz kola u kolo! Drugo mjesto sa svih 14 nastupa i pomalo nestvarnih 160 nastupa ukupno, Željko Paver, ‘51 godište, pustite nek vam se to malo slegne, fantastično! Na trećem mjestu, Mario Pavlaković, bez hendikepa, s fenomenalnim nastupima (4 pobjede, 4 druga mjesta, 2 treća mjesta), još tamo od sezone 2004/2005 nije na postolju bilo nekoga bez hendikepa. Kapa do poda!

Žene:
Ovdje se već godinama zna pobjednica i drugima ne preostaje ništa nego borba za ostale pozicije. S 9 pobjeda iz 9 nastupa i bodovnim rekordom 90.33 na prvom mjestu, već 14. put, smjestila se Veronika Jurišić. Žestoka borba se vodila za ostala dva mjesta na postolju, ali nakon prošlogodišnjeg ulaska u prvih 10 i sjajnog skoro 4 minute boljeg vremena ove godine, drugo mjesto osvaja Suzana Lučić. Odlazak u Atenu skoro ju je koštao postolja, ali se lijepim nastupima ove kalendarske godine i pogotovo zadnjim kolom uspjela izboriti za treće mjesto, Nataša Dobrenić. Čestitke svima!

Poredak 10 najboljih:

1. Alen Štefanić 846.83          1. Veronika Jurišić 798.88
  2. Željko Paver 797.53           2. Suzana Lučić 720.89
  3. Mario Pavlaković 752.07    3. Nataša Dobrenić 696.15
  4. Željko Dugić 733.83           4. Sonja Šmitran 693.94
  5. Gordan Putanec 724.74    5. Katica Rumbočić 610.53
  6. Željko Trivić 709.40           6. Matea Popov 571.77
  7. Željko Brkić 692.48            7. Anita Lacković 562.28
  8. Damir Šušnjar 645.45        8. Tanja Šari 552.53
  9. Zoran Adamović 645.44    9. Marina Milković 511.15
  10. Ivica Franceschi 592.93    10. Dolores Osvaldić 506.25

Cestu je ove godine pohodilo 207 trkača (59 žena i 148 muškaraca). Tri Željka (Brkić, Paver i Trivić) su imali svih 14 kola, nijedna žena, s time da je Brkiću ovo već 6. sezona da nije propustio nijedno kolo i na kontu ima 87 uzastopnih dolazaka. Uz novog rekordera Špoljara imali smo i još dva top 10 rezultata svih vremena, Vinko Vrebac i Lovro Nedeljković su u 12. kolu vodili borbu do samog kraja i dotjerali se do 5. i 6. najboljeg vremena. To, 12. kolo je bilo jako brzo s čak 12 finishera ispod 50 min, i, iako sam isprve mislio da je rekordan broj finishera ispod 50 min, gadno sam se prevario. Jedva je ušlo u top 10 utrka, jer je znalo tu biti i 16 njih super brzih, još tamo, davne 2006/2007. Žene su odgovorile 8.,9. i 10. rezultatom u režiji Kimberly Pašalić, Sonje Škevin i Patricie Maras.

MRCINA

Muškarci:
Slično kao kod žena na cesti je na muškoj mrcini, sedma pobjeda zaredom za Nikolu Smolića. Izvanrednu sezonu s 11 pobjeda i dva druga mjesta, okrunio je bodovnim rekordom koji je ganjao, pa sigurno zadnje tri godine. Sad kad je probio tih 100 bodova, mislim da će ih biti malo-malo pa! Sjajnu sezonu imao je i Saša Vegi, svih 14 nastupa i odlično zadnje kolo osiguravaju mu srebro ove godine! Još jedan natjecatelj koji je ove sezone prebacio 100 nastupa, treći put na postolju u ukupnom poretku mrcine, Ivan Murgić!

Žene:
Ona je tu k’o doma, voli se patiti na mrcini i najbolje se tu osjeća i to se vidi iz njezinih dolazaka. 13 nastupa i čistih 13 pobjeda uz dva rušenja rekorda staze, uvjerljiva pobjednica drugu sezonu zaredom Patricia Maras. Debitantica na Lagviću, 1. kolo je propustila i od tada redovita do kraja, Jozefina Bulić zalaganjem i upornošću dolazi do jedne pobjede u 13. kolu i zasluženo na drugoj poziciji. Bronca za Ivanu Jergović Šindler, prva ozbiljnija sezona i odmah postolje. Po starom načinu bodovanja 7 kola bilo bi i srebro ali nećemo sad cjepidlačiti. Čestitke svima!

Poredak 10 najboljih:

1. Nikola Smolić 982.75       1. Patricia Maras 816.40
  2. Saša Vegi 798.00             2. Jozefina Bulić 656.18
  3. Ivan Murgić 773.61           3. Ivana Jergović Šindler 652.21
  4. Zvonko Vida 750.36         4. Vedrana Maršić 575.59
  5. Miroslav Benjak 715.78    5. Lucija Vojnović 546.92
  6. Davor Poljanec 697.66     6. Patricia Hećimović 484.57
  7. Marko Špehar 686.07       7. Elza Božić 479.78
  8. Goran Đogolović 676.84   8. Dina Husanović 470.54
  9. Tomislav Lepan 663.99     9. Adrijana Šimić 436.78
  10. 10.Nino Veronek 595.74    10.Dolores Osvaldić 435.74

Malo manja posjećenost na mrcini ove godine. Možda je razlog i užasno stanje same staze, sve više iskopana, prekopana, zatrpana u tolikoj mjeri da se mjestimice i četveronoške grabilo, no kako bilo, 175 trkača se ipak penjalo gore (52 žene i 123 muškarca). Svih 14 kola istrčali su Saša Vegi i Marko Špehar, nijedna žena. Prve dvije violine na mrcini su Patricia i Nikica, to nema sumnje, ali ne smijemo zanemariti i ostale, pa su tako u ženskoj konkurenciji postignuti 6., 8. i 9. rezultat svih vremena u režiji Dolores Osvaldić, Kristine Marjanović i Marte Grubić. Čestitke svima!

Svake sezone zadnje kolo Sljemenašima posluži kao interno klupsko prvenstvo u planinskom trčanju. Izmjenjuju se cesta i mrcina, a ove godine je bila mrcina. Kratko samo, muški poredak kao i kroz cijelu sezonu skoro: 1. Nikola Smolić, 2. Tomislav Lepan, 3. Goran Đogolović. Žene, slična stvar: 1. Patricia Maras, 2. Dolores Osvaldić, 3. Kristina Marjanović. Skoro pa idealni uvjeti donose apsolutne rekorde za Nikicu i Patriciu i osobne rekorde za Dolores i Kristinu, kvalitetno odrađeno.

PEDINA KOMBINACIJA

Muškarci:
Kako sam na polovici sezone napisao da se na kombinaciji ništa nezna do zadnjeg kola, odmah iduće kolo su me demantirali. Naime, Dobriša se nakon 6 kola mrcine prebacio na cestu i to je odmah bilo jasno da osvaja prvo mjesto, dobar hendikep i nadimak Mr. PB znače da je svako kolo sve brži i brži, tako i bi. Najvišu stepenicu na postolju zauzima Dobriša Dobrenić. Od kada se pojavio prije 5 sezona uvijek kombinira, malo više mrcine od ceste, ali uvijek skupi potrebno za Pedinu. Nakon 3. mjesta prije dvije sezone ova ipak stepenicu više. Drugo mjesto Goran Đogolović. Skoro istu taktiku imao je i trećeplasirani Ivica Čajko. Prvi dio sezone uporno je prtio mrcinom i strpljivo skupljao bodove i onda se nakon osmog kola prebacio na cestu. Tu je krasnim osobnim rekordom u zadnjem kolu zapečatio broncu i prvi put se penje na postolje!

Žene:
Svoju drugu ukupnu pobjedu u tri godine odnosi Dolores Osvaldić, 6 mrcina, 7 cesti uz lijepe osobe rekorde u obje discipline, uvjerljivo i zasluženo! Slično kao i Dolores, drugi put na drugoj poziciji Kristina Marjanović, kombinirala 5 mrcina i 5 cesta i također poskidala osobne rekorde u obje discipline. Njih dvije su i jedine sa dostatnim brojem bodujućih kola 5+5 i to je pokazatelj koliko nije jednostavno kroz cijelu sezonu kombinirati, biti redovit i brz. Broncu osvaja bivša dvostruka pobjednica Pedine, Adrijana Šimić koja uz pripreme za 100 km ipak nalazi volje i vremena za ganjanje po najdražem nam brdu.

Poredak 10 najboljih:

1. Dobriša Dobrenić (7+6) 818.43   1. Dolores Osvaldić (6+7)  747.44
  2. Goran Đogolović (9+5) 769.87    2. Kristina Marjanović (5+5)   709.48
  3. Ivica Čajko (8+6) 733.81             3. Adrijana Šimić (6+3) 593.98
  4. Borko Prvan (5+6) 714.12           4. Marta Grubić (5+3) 569.24
  5. Damir Matan (5+5) 653.95          5. Patricia Maras (13+1) 521.91
  6. Nenad Vudrić (5+4) 592.57         6. Elza Božić (8+3) 518.71
  7. Miroslav Benjak (10+3) 589.40   7. Anita Lacković (1+8) 440.72
  8. Dubravko Paver (3+6) 583.13     8. Jelena Kobasić (4+3) 407.87
  9. Goran Vidiček (5+4) 575.03        9. Lucija Ptiček (4+1) 345.56
  10. Tomislav Pajić (5+4) 571.85        10. Lidia Moharić (2+2) 221.67

Kombinacija je zanimljiva u tu ruku što je tu i nije tu, poredak je tu i skupljaju se bodovi, ali teško je išta znati do zadnjih kola. Naizgled ništa se ne događa i onda pred kraj sezone eksplozija svega, u par kola neko koga uopće nije bilo u poretku izbija na prvo mjesto, taktiziranje kada ići na cestu, kada će mrcina biti blatnjava, skliska, pod snijegom, ledom, sve je to draž Pedine. U ovom obliku 5+5 je pogotovo teško ispratiti cijelu sezonu, jer ako samo jedno kolo neplanirano propustiš već je frka, nema manevarskog prostora previše. Ove godine kombiniralo je 53 trkača (41 muškarac i 12 žena). Optimalnih 5+5 nastupa skupilo je 7 trkača, a sva kola imaju Goran Đogolović, Ivica Čajko i Patricia Maras.

PSI

Poretke završavamo psećom konkurencijom. Proglašavamo samo mrcinu jer cesta-psi-auti… nije baš preporučljivo. Zvijezda i rekorderka staze je Harley, koja s lakoćom dovuče Irenu za 38:42 min gore i još joj nije dosta! Iako je najbrža ipak nije ukupna pobjednica. Moka i Mia-Lija su imale najredovitije vlasnike i jedine imale optimalni broj nastupa, pa su i zasluženo na prva dva mjesta. Roko je skupio 8 nastupa i zatvara postolje. Njih i nagrađujemo, a poredak 10 najboljih je sljedeći:

1. Moka 664.79
  2. Mia-Lija 615.02
  3. Roko 417.95
  4. Čera 210.82
  5. Harley 166.97
  6. LeeLoo 153.70
  7. Toby 109.27
  8. Izzy 64.04
  9. Rina 57.21
  10. Bix 51.92

ZANIMLJIVOSTI

Iako je povećanje bodovanih kola bilo usmjereno ka tome da se ljudi opredijele za samo jednu disciplinu ili samo kombinaciju, pa da bude više nagrađenih, to nije spriječilo Dolores Osvaldić da postane prva žena koja će biti nagrađena u sve tri discipline. Prvo mjesto u Pedinoj kombinaciji i dva 10. mjesta na cesti i mrcini, podvig napravljen samo jednom prije. Naravno da ste odmah pogodili tko bi mogao biti taj drugi trkač! Nikica je 2014/2015 pobijedio na Pedinoj i mrcini i bio drugi na cesti, a tad je imao samo 53 godine.
Jedna zanimljivost koja bi samo meni pala na pamet istraživati, nemam pojma kako, ali eto. U cijeloj povijesti Lagvića samo 6 trkača i trkačica je uspjelo skupiti pojedinačno prvo, drugo, treće mjesto i na mrcini i na cesti. Kako je Veronika apsolutna vladarica ceste najteže je piknuti žensku pobjedu na cesti, ako ste to uspjeli imate se pravo nadati da ste u ovom odabranom društvu. Dvije žene su na ovom popisu i četiri muškarca.

Žene su: naša ultramaratonka, spartatlonka, ljubiteljica bicikla, blata, pive i pasa Paula Vrdoljak i friška na ovoj listi od predzadnjeg ovogodišnjeg kola, ljubiteljica filmova, glazbe, brda i isto pasa Patricia Maras. Muškarci su: nemam više epiteta kojima bi ga opisao, pa ću samo reći legendarni Nikola Smolić, zatim ubojica dječjeg lica Tomislav Lepan, idući je vlasnik nekoliko sljemenskih rekorda Masterchef Šime Sušić i naš guru za trkačku obuću, odjeću i svu popratnu opremu Dragan Sobota! Ima vas još hrpa kojima fali samo jedna pozicija, nađite se, upadnite u ovo društvo!
Eto, nemam više ništa za ovu sezonu. Budite dobri i hrabri, trenirajte pametno, dobro, raspametite se od kilometara u zimskoj bazi, dobro će vam doći na proljeće. Ljetna Liga Puntijarka doletiti će brzo i onda nastavljamo s ovim zanimljivostima.

E da! Proglašenje Puntijarke, Lagvića i svega što se odvijalo protekle sezone na skupštini kluba 28.02 u 18h, Pivana zagrebačke pivovare, Ilica 222.

Pripremio: Goran Đogolović